محل تبلیغات شما

دانش آموز بیشتر زمانی را که در مدرسه حضور دارد در کلاس سپری می کند، از این رو باید توجه بیشتری به نشاط و شادی دانش آموز در کلاس درس توجه کرد.

معلم باید به گونه ای برنامه ریزی کند که کلاس درس از حالت خشک معلم و شاگردی، به محیط دوستانه و محبت آمیزی بین دو طرف تبدیل شود.

یکی از ساعاتی که در اختیار معلم قرار دارد (در دوره ابتدایی) ساعت املا (فارسی) است. موضوعی که دانش آموزان بیشترین برخورد را با آن داشته و دارند.از این رو معلم می تواند این ساعت را بگونه ای برگزار کند که اشتیاق و علاقه ی دانش آموزان برای این درس صدچندان شود.

در گذشته املا به این صورت است که دانش آموزان دفاتر خود را آماده کرده و معلم از کتاب فارسی برای آن ها جمله و واژه هایی که ارزش املایی دارند را قرائت کرده و دانش اموزان در دفاتر خود نگارش می کنند.

اما روش های جدید می توان به کار گرفت:

از جمله این که یکی از دانش آموزان خوش خط ،کلمات کتاب فارسی را پشت کمر دوستان خود بنویسد و دیگر دانش آموزان سعی کنند کلمه را حدس بزنند.این شکل املا هم تلاش دانش آموز را افزایش می دهد و هم حالت بازی و مسابقه دارد که دانش آموزان تشویق می شوند که سطح خود را در زمینه ی درست نوشتن و دانستن شکل صحیح املایی کلمات بالا ببرندو همچنین دانش آموزان به قدری با نشاط و شاد می شوند که متوجه گذر زمان نمی شوند.

نوع دیگر املا نوشتن کلمات روی تخته با چشمان بسته می باشد به این صورت که معلم کلمات کتاب را قرائت می کند و دانش آموز با چشمان بسته روی تخته می نویسد، که با خنده و نشاط بسیار دانش آموزان همراه است.

و.

شادی از دیدگاه یک کلاس پنجمی

یادگیری همراه با نشاط

شادی در نگاه معصومین (علیه السلام)

دانش ,آموزان ,معلم ,املا ,آموز ,شوند ,دانش آموزان ,دانش آموز ,که دانش ,کند که ,چشمان بسته

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها